Absolwentka i doktorantka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Otrzymała nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za pracę magisterską pod tytułem „Specyfika ochrony produktów leczniczych w prawie własności intelektualnej”. Studiowała prawo na Internacional Universitat de Catalunya w Barcelonie oraz LLM in Internacional Commercial Law na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Brała udział w pracach poświęconych relacjom B2B w regulacjach platform internetowych, organizowanych przez Komisję Europejską w ramach Strategii na rzecz Jednolitego Rynku Cyfrowego. Audytor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg normy ISO 27001:2013.
Wykładowca na studiach podyplomowych z ochrony danych osobowych organizowanych przez UMCS w Lublinie. Autorka i współautorka publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu ochrony danych osobowych i prawa konsumenckiego. Prelegentka na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych o powyższej tematyce.
Ma doświadczenie w prowadzeniu audytów z zakresu ochrony danych osobowych w organizacjach zatrudniających powyżej 1000 pracowników. Specjalizuje się w prawie dot. ochrony danych osobowych, prawie konsumenckim, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji konsumenckich na rynku e-commerce oraz prawie nowych technologii.
Obsługuje klientów w języku polskim i angielskim.
Wybrane publikacje
- P. Kozik, M. Gumularz, Prawne ograniczenia automatyzacji, czyli o profilowaniu w praktyce, Magazyn ODO nr 1 z 2017,
- P. Kozik, M. Gumularz, Przetwarzanie niektórych danych kandydata niemożliwe nawet za jego zgodą, Dziennik Gazeta Prawna z 30.09.2017,
- P. Kozik, Zakres swobody regulacyjnej państw członkowskich przy wdrażaniu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych do prawa krajowego, Europejski Przegląd Sądowy nr 5/2017,
- P. Kozik, Agent a RODO, Miesięcznik Ubezpieczeniowy nr 2/2017,
- P. Kozik, M. Gumularz, Charakter prawny zgody konsumenta na spełnienie świadczenia w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy”, Monitor Prawniczy 1/2017;
- P. Kozik, Misselling w ubezpieczeniach – czyli ochrona konsumenta usług ubezpieczeniowych na gruncie najnowszych zmian ustawodawczych [w:] „Ochrona konsumenta na rynku usług” CH Beck, Warszawa 2017,
- P. Kozik, Implementacja dyrektywy konsumenckiej – problemy w branży telemarketingu na gruncie nowej ustawy o prawach konsumenta [w:] „Ochrona praw konsumenta stan obecny i perspektywy”, WSEI Lublin 2016.
- P. Kozik, M. Gumularz, „Jak zawierać umowę z konsumentem” Rzeczpospolita 17.10.2014 r.
- P. Kozik „Prawo odstąpienia od umowy czyli jak rozliczyć się z konsumentem” Rzeczpospolita 21.11.2014 r.
- P. Kozik „Nie stosujesz ustawy, płacisz grzywnę” Rzeczpospolita 19.12.2014 r.